tisdag 18 augusti 2009



Min farfar Karl var en kärleksfull man han älskade sin Ester över allt annat .1895 träffade han Ester Palmgren (Dotter till kyrkoherde Vilhelm Palmgren i Dädesjö). Dom sällskapade med varandra i tio år och utväxlade " heta" brev .Man kan utläsa i breven att Ester oroade sig för att Karl inte skulle godkännas av kyrkoherde Palmgren . Karl var ju en enkel bondson visserligen präststuderande .1903 skriver Karl:"Äntligen kunna vi skönja den dag, då vi kunna se våra önskninga uppfyllda nämligen att våra öden få bli förenade med varandra" Den 10 juli 1905 " idag 14 dagar kommer jag till Dädesjö. Det är dagen före vårt bröllop, du min älskade........."Jag får dig till mig och att vi nu snart alltid få vara tillsammans".Den25 juli 1905 vigdes dom .Karl var då visepastor i Torsking .
Elva år fick dom. 1916 dör Karl från Ester och sex små barn

1 kommentar:

  1. Vilka intressanta blogginlägg! Vad ska du skriva om idag?
    /Joakim

    SvaraRadera