fredag 4 september 2009

Jonas Severin Bloma var samtida som hertig Karl .15-1600 -talet.
Jonas var kyrkoherde i Forsheda i Småland. Han var den första protestantiska prästen där. Jonas dotter Elin (1580-1665 ) gifte sig med Jonas efterträdare Jacobus Forselius.
Deras dotter gifte sig med Jonas Gumealius även han kyrkoherde i Forsheda.
Deras dotter Elsa (1655-1727) blev som präsänka konserverad av sin salig mans efterträdare,Erik Vallin ,som var 15 år yngre än henne.Han blev sedermera kyrkoherde i Kulltorp.
Dom fick en son Anders(1700-1763) också han präst.
Hans dotter Maria (1734-1837) gifte sig med Abraham Alme`n kyrkoherde i Åsenhöga.
Deras son i sin tur hette Anders ( han var också präst) gifte sig med Anna Dorothea Sager .
De fick dottern Elisabet . Hon gifte sig med den ökände prästen Magnus Palmgren .
Elisabet födde Vilhelm Palmgren kyrkoherde i Dädesjö.
Hans dotter Ester gifte sig 1905 med prästen Karl Svensson.
Min far Prästen Bertil Svensson är deras son .
Sen kommer jag Kicki Aalbu
Mina barn
mina barnbarn
Jonas Bloma är alltså min :farmors farmors farmors farmors mormors far .
Det är 12 generationer Med mina barnbarn blir det 14 dokumenterade generationer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar