tisdag 24 januari 2012

Kusin Helfrid















Detta är Helfrid Alven . Min pappa Bertil Svenssons kusin .Helfrid föddes den 4 november 1907 och hon dog 2 mars 2007. Helfrids mamma var äldsta dotter till kyrkoherde Vilhelm Palmgren i Dädesjö. Helfrid levde hela sitt liv på Södermalm i Stockholm.











Helfrid var en kärleksfull person ,hon tog hand om sin mamma, sina mostrar och morbröder .Utan att knota offrade hon sina bästa år på dom. Men hennes liv var inte bara att uppoffra sig . Hon var en stark självständig kvinna och hon reste på långa resor runt om i Europa . Många gånger besökte hon Oberammergau för att se och uppleva passionsspelen http://www.passionsplayoberammergau.com/







Jag har känt Helfrid i hela mitt liv .Hon har alltid varit en del av det. Helfrid var kristallklar och hade ett otroligt minne och stor kundskap om släkten. Det jag sörjer är att jag ,medan tid var, inte frågade henne mer om gamla anfäder och mödrar .











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar